Výtvarná výchova
Charakteristika předmětu: |
Výtvarná výchova na 2. stupni základní školy poskytuje žákům prostor pro seberealizaci, rozvoj tvořivosti - kreativity a možnost najít vlastní cestu jak výtvarně zpracovat zadané téma.
Děti se naučí zvládat základní výtvarné techniky jako je kresba tužkou, redisperem a tuší, malba vodovými a temperovými barvami, grafika (monotyp, tisk z koláže, linoryt, suchá jehla). Zvládnou práci s papírem, dokáží vytvořit nejrůznější prostorové objekty. Zabýváme se i dekorativními výtvarnými technikami (výroba svíček mýdel, smaltovaných šperků, malba na trička i hedvábí). Žáci si mohou odnést domů pěkné výrobky. Pracujeme formou projektů – ucelených celků, kdy se žáci seznámí s tématem podrobně a z různých pohledů. Téma pak zpracují různými výtvarnými technikami. Snažíme se o hledání souvislostí v jiných vyučovacích předmětech, žákům též přibližujeme základní etapy z dějin umění. K dispozici máme dobře vybavenou knihovnu, interaktivní tabuli, učebna je vybavena novým nábytkem, pro tvorbu využíváme širokou škálu výtvarných pomůcek, nástrojů a materiálů. Cílem výtvarné výchovy není dokonalé zachycení skutečnosti, ale radost z tvorby, z procesu objevování a hledání řešení. Poskytujeme každému bez ohledu na talent nebo nadání možnost vytvořit něco pěkného.
|
Pomůcky a domácí úkoly: |
Seznam pomůcek pro 6. - 9. ročník
anilinové nebo vodové barvy velké tempery paleta kelímek štětce - kulatý č. 10,6 - plochý č. 12,8 velký hadr voskovky fixy černá tuš (možno i barevné) tužka č. 1 plastická guma násadka + špička a dvě redispera (č. 2,3) ořezaná špejle nůžky lepidlo (nejlépe Herkules) igelit (70x60cm) suché pastely (dobrovolně) může být i pracovní oděv |