Aktivační metody ve výuce
Děti jsou tvorové zvídaví a rádi se stále učí něčemu novému.
Někdy se však stává, že jejich pozornost není taková, jak by si učitel představoval. Proto je dobré častěji zařazovat do výuky aktivační metody, jejichž snahou je více motivovat a zaujmout. Jedná se o způsob práce, kdy se každý žák zapojí a nezná nudu. My využíváme metodu TRYCHTÝŘ, kdy pracujeme s určitými pojmy k danému tématu a žáci si je sami zapisují na lístečky. Tato metoda se dá využít téměř v každém vyučovacím předmětu. Nedávno jsme v ČaJS probírali ekosystém LOUKU a tak jsme po delší praktické přípravě psali na lístečky, co si pod tímto pojmem představujeme. Pak všechna slova související s tématem musela projít trychtýřem pod přísnou kontrolou žáků. Tím, že žáci pojmy zapisují a následně kontrolují, co k tematu patří či naopak nepatří, se každopádně lépe učí a vědomosti si déle uchovávají v paměti. A co je nejdůležitější, děti se na takovýto způsob práce vždy těší.