Ročníkové práce našich dětí
Co všechno už jsou naši páťáci schopni vymyslet, zrealizovat, představit?
V páté třídě (i dle našeho školního vzdělávácího plánu) mají kluci a holky předvést, co vše jsou již ve svém věku schopni vytvořit, vyrobit nebo sestavit (někde samozřejmě s vedením či pomocí rodičů). Je to takové pomyslné ukončení prvního stupně, které je čeká již za pár dní. Někteří s tématem a myšlenkou "ročníkové práce" trochu váhali, nevěděli, jak celé téma uchopit a do čeho se pustit. Ale s konečnými výsledky jsme byli všichni příjemně překvapeni.
Práce a výrobky byly velice různorodé. Vezměme to pěkně popořádku:
Amálka miluje zvířátka, seznámila nás blíže s křečkem, kterého doma chová. Olinka pro nás připravila výborné tyčinky. Terezka (za asistence tatínka kováře) vyrobila nádherný nůž. Verča D. upekla chutnou bábovku. Leontýnka nám představila svého koníčka "Hobby Horse", jednoho koníka také ušila. Sam se zdokonaloval v malbě temperami. Maty se ve svém volném čase věnuje air-softu, seznámil nás s výbavou a pravidly. Zuzka upletla velmi zdařilé zimní doplňky. Kryšfofa zaujala práce s 3D perem, připravil model železničního mostu s lokomotivou. Tobi představil svou "vášeň" - dinosaury. Vojta vymodeloval sochu opičky na 3D tiskárně. Martin je historik nadšenec a seznámil nás s jednou z bitev 2. sv. války. Síma si pro nás připravila výborný dort s ovocem. Martin a jeho vášeň pro lokomotivy nezklamala, i když sám autor byl trochu skeptický a kritický ke svému dílu. Tom vyrobil krásnou praktickou dřevěnou stoličku. Verunka Ř. také šila, také svého koníka. I Verča S. je vášnivá "koňařka", takže téma bylo jasné. Nikča vytvořila znak našeho města z kuliček z krepáku. Eliška U. je skautka tělem i duší, vyrobila (po několik dlouhých měsíců) doma model skautského tábora ve Vojtěchově. Bára se pustila do hledání rodinných kořenů a vytvořila rodokmen. Klárka se pustila do práce se zažehlovacími korálky a připravila několik postaviček z rodiny Simpsnů. Vaneska připravila nepečené kuličky. Eliška Ž. sestavila model auta.
Každý jsme jiný, každý originální, stejně takové byly i práce a výrobky našich dětí. Všechny zaslouží velkou pochvalu! Děkuji také rodičům za jejich pomoc, radu a trpělivost, kterou jistě museli při sestavování projevit.